Veelgestelde vragen



BESTELLEN

1.1 Hoe bestel ik een product?
A) Producten in je shoppingbag plaatsen
  • Via de categorieën in ons hoofdmenu zoek je naar een bepaald product, waarbij je het filtermenu aan de linkerzijde kunt gebruiken om je selectie te verfijnen.
  • Nadat je de juiste kleur en maat van het door jou gekozen product hebt geselecteerd, klik je op ‘In shoppingbag’. Nadat je dit hebt gedaan klik je op ‘Voeg toe’.
  • Rechts bovenin de website is het totaalbedrag van de door jou geselecteerde producten te vinden. Door op ‘Shoppingbag’ of ‘Afrekenen’ te klikken, kun je bekijken welke producten je geselecteerd hebt.
  • Hier vind je ook je Shoppingbag overzicht, waar je een artikel altijd nog kunt verwijderen door op het kruisje bij het desbetreffende product te klikken.
  • Klaar met winkelen? Klik dan op ‘Bestellen’ op de overzichtspagina.

B) Inloggen, registreren of bestellen zonder account
  • Log in als je al klant bent.
  • Nog geen klant? Klik dan op ‘Registreren’ en vul je gegevens in. Klik op ‘Bevestigen’ om je registratie definitief te maken. Na voltooiing van de registratie ontvang je een bevestigingsmail.
  • Bestellen kan bij ons ook zonder account. Klik meteen op ‘Bestellen’, vul je gegevens in en klik vervolgens op ‘Bevestigen’.

C) Bestelling bevestigen
  • In het besteloverzicht dat volgt, kun je de bestelling bevestigen.
  • Controleer je shoppingbag en adresgegevens. Je kunt nu je bezorg- en/of factuuradres nog wijzigen.
  • Klik op ‘Kies betaalmethode’ om je bestelling definitief te maken.

D) Betaalwijze kiezen en afronden van de bestelling
  • Na bovenstaande handelingen kun je een betaalwijze kiezen en bevestigen door te klikken op ‘Betalen’. Vervolgens word je doorgestuurd naar de betaalpagina.
  • Op onze website kun je betalen met iDeal, Creditcard en Capayable (achteraf betalen).
  • Uitleg over de betaalmethodes vind je onder ‘Betalen’.

1.2 Hoe annuleer ik een bestelling?
Je kunt je bestelling annuleren zolang deze nog niet in behandeling is genomen. Dit kun je zien in de order onder ‘Status’. Neem contact op met ons via vragen@localsunited.nl of via telefoonnummer +31 (0)23 820 0192.

1.3 Het product is niet meer beschikbaar, wat nu?
In de regel zijn de producten die op Locals United staan beschikbaar in de winkel. Helaas kan het echter voorkomen dat een product toch niet meer beschikbaar is. Wij zullen het totaalbedrag van het product/de producten inclusief eventuele verzendkosten, binnen 5 werkdagen terug storten op je rekening. (Meer vragen over de ‘Retourbetalingen’ vind je onder ‘Retourneren’.)

1.4 Het product is niet meer op voorraad, wat nu?
In de regel zijn de producten die op Locals United staan op voorraad in de winkels. Helaas kan het echter voorkomen dat een product toch niet op voorraad is. Wanneer de winkelier de mogelijkheid heeft het product na te bestellen, zal hij/zij hierover contact met je opnemen.

1.5 Overige vragen
Heb je vragen over een specifiek product? Neem dan contact op met de verkopende winkel. Contactgegevens van de winkel kun je vinden aan de rechterzijde van de productpagina of via Winkels in ons hoofdmenu.

Voor overige vragen over het bestellen van een artikel kun je contact met ons opnemen via het contactformulier op onze website, via vragen@localsunited.nl of via telefoonnummer +31 (0)23 820 0192.

 

BETALEN

2.1 Welke betaalmogelijkheden biedt Locals United?
Locals United biedt verschillende betaalmethodes. Voor deze betaalmethodes brengen wij geen extra kosten in rekening. Als je gebruik maakt van internetbankieren via ABN Amro, ING, Rabobank, SNS Bank, ASN Bank, Knab, Regiobank, Triodos Bank of Van Lanschot Bankiers dan is iDeal de gemakkelijkste en snelste manier. Daarnaast kun je betalen met Creditcard en Capayable (achteraf betalen).

2.2 Betalen via iDEAL
Je kunt betalen via ABN Amro, ING, Rabobank, SNS Bank, ASN Bank, Knab, Regiobank, Triodos Bank of Van Lanschot Bankiers. Betalen via iDeal gaat op dezelfde manier als internetbankieren. Je hebt je bankpas en identificatiemethode nodig.

  • Je betaalt op de vertrouwde manier van internetbankieren.
  • Je betaalt via de veilige software van internetbankieren.
  • Betaling via iDeal is gratis.

2.3 Betalen met creditcard
Je kunt betalen met een MasterCard en met Visa. Via een beveiligde SSL-server voer je je creditcardgegevens in. Je herkent de beveiligde SSL-server aan de gesloten sleutel bovenaan je scherm. Als de creditcardmaatschappij de betaling heeft goedgekeurd, wordt je bestelling verstuurd. Je betaalt hierbij alleen de kosten die je creditcardmaatschappij rekent. Voordelen van deze betaalmethode:

  • Je betaling gaat via een beveiligde SSL-server.
  • Wij berekenen geen extra kosten voor betalen met creditcard. 

2.4 Achteraf betalen via Capayable
Je kunt achteraf betalen via Capayable. Je bestelt nu, en betaalt later. Wanneer je geen creditcard of kaartlezer bij de hand hebt, is dit een praktische oplossing. Bij de bestelling vul je jouw persoonlijke gegevens in. Capayable controleert vervolgens of je gebruik kunt maken van de dienst. Wanneer je bent goedgekeurd wordt de bestelling geplaatst en wordt de order verwerkt. Op het moment dat de order wordt verstuurd, ontvang je een factuur per e-mail met hierop de betaalgegevens. Houd hierbij ook je ongewenste e-mail in de gaten. Na het ontvangen van deze e-mail heb je 14 dagen de tijd om te bepalen of je de order wilt houden en om de factuur te betalen. Indien je niet binnen de aangegeven termijn betaalt zullen er incassokosten gerekend worden conform de wet incassokosten. Voordelen van deze betaalmethode:

  • Je hebt geen bankkaart en/of kaartlezer nodig.
  • Geen moeilijke betaalmethoden of validatieprocedures.
  • De rekening komt pas nadat je bestelling afgeleverd is.
  • Je betaalt gemakkelijk via een digitale acceptgiro nadat je de producten hebt kunnen zien en beoordelen.

2.5 Overige vragen
Voor overige vragen over de betaalmethodes kun je contact met ons opnemen via het contactformulier op onze website, via vragen@localsunited.nl of via telefoonnummer +31 (0)23 820 0192.

 

VERZENDEN

3.1 Wat is de levertijd?
Nadat we je bestelling hebben ontvangen wordt deze aangeboden aan de winkel(s) waar je je product(en) hebt besteld. De winkeliers streven ernaar de door jou bestelde producten zo snel mogelijk op te sturen. Gewoonlijk worden de producten binnen 3 werkdagen verzonden. Wanneer je producten bij verschillende winkels bestelt, bestaat de mogelijkheid dat je deze pakketjes op verschillende dagen geleverd krijgt.

3.2 Welke verzendmethodes gebruikt Locals United?
Locals United werkt met verschillende verzendmethodes. De winkelier maakt zelf de keuze welke verzendmethode hij/zij gebruikt.

  • In de bevestigingsmail lees je: ‘Verzonden’.
  • Bestellingen die op werkdagen vóór 17:00 uur op de post worden gedaan, worden dezelfde dag nog verzonden. Je bestelling wordt de volgende dag (m.u.v. zondag) bezorgd.
  • PostNL bezorgt op maandag t/m zaterdag tussen 09:00 en 18:00 uur.
  • Let op: Sommige winkeliers zullen jouw bestelling op een later tijdstip op de post doen. Pas wanneer je een verzend mail ontvangt, weet je zeker dat je pakketje onderweg is.
  • Wanneer je op de dag van bezorging niet aanwezig bent op het door jou opgegeven bezorgadres, wordt het pakketje door PostNL aangeboden aan je buren. Je ontvangt een kennisgeving met informatie over het afleveradres. Wanneer de pakketbezorging ook niet lukt bij je buren, ontvang je een bericht van de bezorger. Hierop staat een ‘niet-thuis-code’. Via de aangegeven link kun je een keuze maken voor een tweede pakketbezorging op een dag, tijd en locatie dat het jou beter uitkomt. Met deze tweede bezorging weer niet aanwezig? Dan kun je het pakketje, met de kennisgeving van de postbezorger en een geldig legitimatie bewijs, ophalen bij één van de PostNL Postkantoren.

3.3 Wat kost verzenden binnen Nederland?
Wij verzenden je bestelling binnen Nederland gratis vanaf €50,00 euro per winkel. ‘Per winkel’ betekent dat wanneer je bij winkel A een product van €40,- en bij winkel B een product van €30,- bestelt, je twee keer verzendkosten betaalt. Bestel je deze producten echter bij dezelfde winkel, dan wordt het totale bestelbedrag €70,- en wordt de bestelling gratis verzonden.

De verzendkosten zijn per winkel verschillend. Enkele winkels zullen ook bestellingen onder de €50,- gratis verzenden. De hoogte van het bedrag is te zien in je besteloverzicht.

3.4 Wat kost verzenden buiten Nederland?
Onze producten worden binnen Europa geleverd. We leveren naar alle adressen in de landen uit onderstaande tabel. Ook de verzendkosten vind je in deze tabel. 

Land

Verzendkosten

                

Land

Verzendkosten

België

€ 9,00

 

Letland

€ 33,00

Bulgarije

€ 32,00

 

Luxemburg

€ 13,00

Denemarken         

€ 15,00

 

Oostenrijk

€ 14,00

Duitsland

€ 9,00

 

Polen

€ 24,00

Estland

€ 32,00

 

Portugal

€ 35,00

Finland

€ 23,00

 

Roemenië

€ 31,00

Frankrijk

€ 15,00

 

Slovenië

€ 24,00

Griekenland

€ 26,00

 

Slowakije

€ 21,00

Hongarije

€ 24,00

 

Spanje

€ 21,00

Ierland

€ 37,00

 

Tsjechië

€ 21,00

Italië

€ 18,00

 

Verenigd Koninkrijk

€ 15,00

Kroatië

€ 27,00

 

Zweden

€ 19,00


3.5 Overige vragen
Heb je vragen over de levertijd of de verzending van een product? Neem dan contact op met de verkopende winkel. Contactgegevens van de winkel kun je vinden via Winkels in ons hoofdmenu.

Voor overige vragen over de verzending van onze producten kun je contact met ons opnemen via het contactformulier op onze website, via vragen@localsunited.nl of via telefoonnummer +31 (0)23 820 0192.

 

RETOURNEREN

4.1 Kan ik mijn bestelde product(en) retourneren?
Ben je niet tevreden over een geleverd product, of is de maat niet goed? Vrijwel alle producten kunnen geretourneerd worden. Je kunt de producten binnen 14 dagen na levering, met de originele labels aangehecht en in de originele verpakking retourneren. Dit geldt ook voor afgeprijsde producten. Je hebt de mogelijkheid het product thuis te passen. Echter, als het product gebruikt, beschadigd en/of gewassen is, kan de winkelier het helaas niet terugnemen. Klik hier om het retourformulier te downloaden.

4.2 Wat kan niet geretourneerd worden?

  • Gedragen, gebruikte, beschadigde en/of gewassen producten.
  • Producten die niet in de originele staat verkeren.
  • Producten zonder labels en/of originele verpakking.
  • Ondergoed.

4.3 Hoe werkt retourneren?
Alvorens een product te retourneren aan een winkel, meld je de retour aan op de website van Locals United. Dit kan op twee manieren.

Optie 1: Via de link in je bevestigingsmail (account niet vereist)
  • Bij het bestellen krijg je een e-mail bevestiging van je bestelling. Klik in deze e-mail op de link naar je besteloverzicht. Je wordt doorgestuurd naar een overzicht op onze website waar je jouw retour kunt aanmelden. Geef vervolgens onder ‘Actie’ aan dat je het product wilt retourneren.
  • Let op: Ben je de bevestigingsmail kwijt? Meld de retour dan aan via jouw account. Heb je nog geen account? Maak deze dan eerst aan en gebruik hierbij hetzelfde e-mail adres als bij het plaatsen van je bestelling.

Optie 2: Via je account
  • Ga naar je account en klik op ‘Bestellingen’. Klik op het bewuste ordernummer en geef vervolgens onder ‘Actie’ aan dat je het product wilt retourneren.
  • Let op: Heb je nog geen account? Maak deze dan eerst aan en gebruik hierbij hetzelfde e-mail adres als bij het plaatsen van je bestelling.

Voor beide manieren geldt: Je retourneert het product aan de winkel waar je het product hebt besteld. Je kunt het product per post terugsturen naar de winkel, maar je kunt het product ook zelf terugbrengen. Het adres van de winkel kun je vinden op onze website onder ‘Winkels’, alsmede op de factuur die je bij je bestelling ontvangen hebt. Het is helaas niet mogelijk om de retourbetaling in de winkel te ontvangen. Meer informatie hierover vind je onder ‘Wanneer ontvang ik de retourbetaling?’

4.4 Kan ik mijn bestelde product ook ruilen?
De mogelijkheid bestaat een gekocht product te ruilen voor bijvoorbeeld een andere maat of kleur. Dit kan alleen bij de winkel waar je het product hebt gekocht. De mogelijkheden kun je met de winkelier bespreken. Contactgegevens van de winkel staan op je factuur en kun je vinden via Winkels in ons hoofdmenu.

4.5 Wat kost retourneren?
Bij het retourneren van een product ben je zelf verantwoordelijk voor de retourkosten hiervan. Als een pakket niet voldoende gefrankeerd teruggestuurd is naar een winkel, kan de winkelier het pakket helaas niet aannemen. Breng je het product/de producten zelf terug naar de winkel, dan zijn hier vanzelfsprekend geen kosten aan verbonden.

4.6 Wanneer ontvang ik de retourbetaling?
Zodra het product in de winkel is afgeleverd en de winkelier de retour heeft geaccepteerd, ontvang je een e-mail. Het totaalbedrag van het product/de producten inclusief eventuele verzendkosten en exclusief retourkosten, wordt dan binnen 5 werkdagen teruggestort op je rekening. Het bedrag wordt teruggestort op de rekening waarmee je de betaling van jouw bestelling hebt gedaan. Het bedrag kan dus teruggestort zijn op je bankrekening of op je creditcardrekening. Na onze retourbetaling verschijnt het bedrag niet altijd meteen op je rekening. De termijn waarop het bedrag bij ons afgeschreven, en bij jou bijgeschreven wordt, is afhankelijk van je bank/creditcardmaatschappij/enz.

4.7 Overige vragen
Heb je specifieke vragen over het retourneren of vragen over het ruilen van een product? Neem dan contact op met de verkopende winkel. Contactgegevens van de winkel kun je vinden via Winkels in ons hoofdmenu.

Voor overige vragen over het retourneren van onze producten kun je contact met ons opnemen via het contactformulier op onze website, via vragen@localsunited.nl of via telefoonnummer +31 (0)23 820 0192.

 

GARANTIE & KLACHTEN

5.1 Heb ik garantie op de producten van Locals United?
Gaat een door ons geleverd product onverwachts kapot, dan heb je daar vanzelfsprekend garantie op. In dit geval neem je contact op met de winkelier waar je het desbetreffende product hebt gekocht. Hij of zij zal er alles aan doen om het probleem op te lossen. Mocht je hierover niet tevreden zijn, neem dan contact met ons op via het contactformulier op onze website of via vragen@localsunited.nl.

5.2 Wat moet ik doen als ik een verkeerd product heb ontvangen?
De winkeliers behandelen alle bestellingen met grote zorg. Helaas kan het echter voorkomen dat je een verkeerd product toegestuurd krijgt. In dit geval neem je eerst contact op met de winkelier waarvan je het desbetreffende product hebt ontvangen. Hij of zij zal er alles aan doen om het probleem op te lossen. Mocht je hierover niet tevreden zijn, neem dan contact met ons op via het contactformulier op onze website of via vragen@localsunited.nl

5.3 Overige vragen
Voor overige vragen over garantie en klachten kun je contact met ons opnemen via het contactformulier op onze website, via vragen@localsunited.nl of via telefoonnummer +31 (0)23 820 0192.

 

MIJN ACCOUNT

6.1 Hoe maak ik een account aan op Locals United?
Ga naar registreren rechts bovenin onder ‘Account’ en vul je gegevens in. Klik op ‘Registreren’ om je registratie definitief te maken. Na voltooiing van de registratie ontvang je een bevestigingsmail. We gaan zorgvuldig met je gegevens om. De gegevens worden niet verkocht of ter beschikking gesteld aan derden, tenzij specifiek aangegeven.

Winkel eenvoudig op Locals United door je aan te melden bij ieder bezoek. Klik daarvoor op ‘Log in’ onder ‘Account’ en vul je e-mail adres en wachtwoord in. Winkelen zonder ingelogd te zijn kan ook, bij de bestelling van producten meld je je dan alsnog aan.

6.2 Hoe wijzig ik de gegevens van mijn account?
Na ingelogd te zijn kun je je gegevens wijzigen. Dit doe je door naar je account te gaan en op ‘Gegevens’ te klikken.

6.3 Hoe verwijder ik al mijn gegevens?
Wil je uit onze database verwijderd worden? Neem dan even contact met ons op via het contactformulier op onze website, via vragen@localsunited.nl of via telefoonnummer +31 (0)23 820 0192.

6.4 Overige vragen
Voor overige vragen over je account kun je contact met ons opnemen via het contactformulier op onze website, via vragen@localsunited.nl of via telefoonnummer +31 (0)23 820 0192.