Retourneren



KAN IK MIJN BESTELDE PRODUCT(EN) RETOURNEREN?

Ben je niet tevreden over een geleverd product, of is de maat niet goed? Vrijwel alle producten kunnen geretourneerd worden. Je kunt de producten binnen 14 dagen na levering, met de originele labels aangehecht en in de originele verpakking retourneren. Dit geldt ook voor afgeprijsde producten. Je hebt de mogelijkheid het product thuis te passen. Echter, wanneer je anders hebt gehandeld dan nodig was om te beoordelen of je het product wilt houden en om de belangrijkste kenmerken te controleren, dan kun je aansprakelijk worden gesteld door de winkelier. De winkelier is in dit geval gerechtigd een vergoeding te vragen voor deze waardevermindering.




WAT KAN NIET GERETOURNEERD WORDEN?


- Gedragen, gebruikte, beschadigde en/of gewassen producten.
- Producten die niet in de originele staat verkeren.
- Producten zonder labels en/of originele verpakking.
- Ondergoed.




HOE WERKT RETOURNEREN?


Alvorens een product te retourneren aan een winkel, meld je de retour aan op de website van localsunited.nl. Dit kan op twee manieren.

Optie 1: Via de link in je bevestigingsmail (account niet vereist)

  • Bij het bestellen krijg je een e-mail bevestiging van je bestelling. Klik in deze e-mail op de link naar je besteloverzicht. Je wordt doorgestuurd naar een overzicht op onze website waar je jouw retour kunt aanmelden. Geef vervolgens onder ‘Actie’ aan dat je het product wilt retourneren.
  • Let op: Ben je de bevestigingsmail kwijt? Meld de retour dan aan via jouw account. Heb je nog geen account? Maak deze dan eerst aan en gebruik hierbij hetzelfde e-mail adres als bij het plaatsen van je bestelling.

Optie 2: Via je account

  • Ga naar je account en klik op ‘Bestellingen’. Klik op het bewuste ordernummer en geef vervolgens onder ‘Actie’ aan dat je het product wilt retourneren.
  • Let op: Heb je nog geen account? Maak deze dan eerst aan en gebruik hierbij hetzelfde e-mail adres als bij het plaatsen van je bestelling.

Voor beide manieren geldt: Je retourneert het product aan de winkel waar je het product hebt besteld. Je kunt het product per post terugsturen naar de winkel, maar je kunt het product ook zelf terugbrengen. Het adres van de winkel kun je vinden op onze website onder ‘Winkels’, alsmede op de factuur die je bij je bestelling ontvangen hebt. Het is helaas niet mogelijk om de retourbetaling in de winkel te ontvangen. Meer informatie hierover vind je onder ‘Wanneer ontvang ik de retourbetaling?’




KAN IK MIJN BESTELDE PRODUCT OOK RUILEN?

De mogelijkheid bestaat een gekocht product te ruilen voor bijvoorbeeld een andere maat of kleur. Dit kan alleen bij de winkel waar je het product hebt gekocht. De mogelijkheden kun je met de winkelier bespreken. Contactgegevens van de winkel staan op je factuur en kun je vinden via Winkels in ons hoofdmenu.




WAT KOST RETOURNEREN?

Bij het retourneren van een product ben je zelf verantwoordelijk voor de retourkosten hiervan. Als een pakket niet voldoende gefrankeerd teruggestuurd is naar een winkel, kan de winkelier het pakket helaas niet aannemen. Breng je het product/de producten zelf terug naar de winkel, dan zijn hier vanzelfsprekend geen kosten aan verbonden.




WANNEER ONTVANG IK DE RETOURBETALING?

Zodra het product in de winkel is afgeleverd en de winkelier de retour heeft geaccepteerd, ontvang je een e-mail. Het totaalbedrag van het product/de producten inclusief eventuele verzendkosten en exclusief retourkosten, wordt dan binnen 5 werkdagen teruggestort op je rekening. Het bedrag wordt teruggestort op de rekening waarmee je de betaling van jouw bestelling hebt gedaan. Het bedrag kan dus teruggestort zijn op je bankrekening of op je creditcardrekening. Na onze retourbetaling verschijnt het bedrag niet altijd meteen op je rekening. De termijn waarop het bedrag bij ons afgeschreven, en bij jou bijgeschreven wordt, is afhankelijk van je bank/creditcardmaatschappij/enz.

Ook wanneer je jouw retour terugbrengt in de winkel wordt het bedrag teruggestort op de rekening waarmee je de betaling van jouw bestelling hebt gedaan. Omdat de betalingen via een digitaal systeem verlopen, is het helaas niet mogelijk om de retourbetaling in de winkel te ontvangen.




OVERIGE VRAGEN

Heb je specifieke vragen over het retourneren of vragen over het ruilen van een product? Neem dan contact op met de verkopende winkel. Contactgegevens van de winkel kun je vinden via Winkels in ons hoofdmenu.

Voor overige vragen over het retourneren van onze producten kun je contact met ons opnemen via het contactformulier op onze website, via vragen@localsunited.nl of via telefoonnummer +31 (0)23 - 820 0193.